רגע לפני שעושים איפור קבוע – יש להבין מה מוכרים לכם
המידע שאני עומדת לחלוק עמכם הוא מידע חשוב לכל הנוגע לבטיחות שיש לנקוט בזמן ביצוע איפור קבוע. מי כן ומי לא.
רווחת הלקוחות שלי וחברי בפייסבוק חשובה לי וממניעים של אכפתיות ומקצועיות החלטתי להעלות מספר נקודות בהם חשוב שיילקחו בחשבון ולא פחות חשוב הוא השיתוף, משום שנושא האיפור קבוע הפך להיות להיט וכמו אש בשדה קוצים התווספו הרבה העוסקות/ים במלאכה הכול כך יפה ומאתגרת. לכן שווה לקחת מספר דקות מזמנך ולנסות לקרוא ולהפנים.
ברגע שנלקחה החלטה לבצע איפור קבוע, בגבות, עיניים או שפתיים או כל אזור אחר, יש לקחת החלטה נוספת והיא בחירת בעל/ת המקצוע.
משנלקחה ההחלטה ובעל/ת המקצוע נבחרו, נתקשר ונקבע מועד לייעוץ אישי. זהו יהיה מועד בו איננו לוקחים החלטה מלכתחילה, אלה רק מגיעים לשמוע, להתרשם, להבין יותר, להכיר את המקום ומה הוא משדר, הכיר את בעל/ת המקצוע ולאבחן עד כמה הוא/יא מקצועי/ת, עד כמה הם שופכים יידע ומה רמת הייעוץ, האם הם יודעים לאבחן את מבנה הפנים, גוון העור, סוג העור? האם הן/ם יודעים להתאים אישית את מבנה האיפור? או שזו הולכת להיות שבלונה שרצה בסרט נע לכל המטופלים. האם המקום עובד תקני מול חוקי משרד הבריאות? האם מוחלפת מחט לכל מטופל? האם רמת התברואה תקנית במקום? נבקש לראות עדויות עם תמונות של "לפני ואחרי", נדאג שיוצגו לפני לא מעט עדויות, מה שיוכיח שזהו בעל/ת מקצוע עם הרבה שנות ותק וניסיון. נדאג לבקש את תעודות ההסמכה, היכן נעשו וממתי. לבסוף נשמע את המחיר… האם הוא זול מידי (מעורר חשד) האם הוא יקר מידי (האם ישנה סיבה?) מה הערך המוסף בתשלום הנוכחי? מדוע בחרתי בבעל/ת המקצוע הנוכחי? מה משך אותי אליו או אליה? האם האישיות? העיצובים המיוחדים? יכולת ההתאמה האישית? האם המקום אסתטי ומשדר מקצועיות? האם בעל/ת המקצוע אבחן נכון ולטעמך? אולי הכול ביחד.
חשוב להזכיר שאם הבחירה הייתה משום המחיר המוזל… כאן ישנה מלכודת שברגע שנפלה שגיאה או חוסר מקצועיות ובוצעה עבודה מבזה, הנזק הוא ויזואלי שקשה לשינוי ונזק כספי ענק, בכדי לתקן את העיוותים.
אני חוזרת ומתריעה, זו אחריות הלקוח לאבחן את הטכנאי בעבודה, לדאוג שהכול מחוטא ותקני, רמת הכישורים שלה/ו, נהלי עבודה סטריליים ותחת משמעת נאותה לביצוע תקין של ההליך.
בכל מקרה יש למלא טופס פרטים אישיים וטפסי הסכמה הנוגעים למצב בריאותו של המטופל. זו חובה!
אבל… אם כמה פרמטרים שהוזכרו פה, אינם משביעי רצון ומעוררים חשד, יש לפנות לבעל מקצוע אחר.
חשוב לדעת שטכנאי/ת האיפור הקובע, הוא גם אמן, גם איש שרות וגם יועץ. מחובתו להיות עם המטופל ולהקשיב לחלומותיו ורצונותיו, לייעץ לשרטט ולהגיע להחלטה משותפת ולא בלעדית של הטכנאי או של המטופל. חייבת להיות הסכמה בין שני הצדדים. אם ישנן חילוקי דעות, חובה על הטכנאי להסביר, טכנית/מדעית/מורפולוגית, מדוע כן או לא.
במידה ונתבקשה בקשה מיוחדת מצד הלקוח/ה, לעיצוב מיוחד או חדשני, או כל עיצוב מאתגר אחר והטכנאי מתמהמה בתשובה או מתחמק, החשש עולה כי ייתכן ואין ביכולות המקצועיות של הטכנאי להיענות לבקשה. יש לחפש טכנאי אחר. כי אם הטכנאי/ת הוא בעל/ת מקצוע ואומן אמתי ובעל ניסיון, לא תהיה בעיה לבצע את העבודה ולעמוד בקנה אחד עם הסטנדרטים של בקשת המטופל. כמובן לאחר שנבקש תיעוד תמונות להליך דומה שביצע.
מידע נוסף שאלול לעניין אותך : קורס איפור קבוע
זהו טיפול מבוסס אמון, מקצועיות, ויש לעמוד על טיב אישיותו של בעל המקצוע!
יש לזכור!! איפור קבוע הוא קבוע!!!
ובל נשכח, "אנחנו מקבלים את מה ששילמנו עבורו"
ב ה צ ל ח ה!